Warning Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä. Sulkemalla tämän ilmoituksen tai valitsemalla "hyväksyn", hyväksyt evästeiden käytön käytäntöjemme mukaisesti.

"Det var sann kaffekärlek, från första koppen"

Tobias Basilius, Founder and CEO Reco.se, wants his coffee strong and black.

– Vår kaffesituation var som filmen ”Måndag hela veckan”, samma sak varje dag.

På morgonen glömde vi att brygga. Sen när vi väl gjorde det räckte det aldrig till alla. En eller två personer stod alltid där med tomma koppar och såg besvikna ut. Samma sak efter lunch. Vid fyra på eftermiddagen satte någon på en jättepanna, som vi sedan var tvungna att hälla ut när vi skulle gå hem vid fem. Så där höll det på. Dag ut och dag in. Otroligt tröttsamt. Osmart. Och dyrt.

Tobias valde Nespresso Professional utan att berätta det för någon på kontoret.

– Jag gjorde det som en överraskning till teamet. Alla här anstränger sig alltid till max och är väldigt engagerade i det vi gör. Ett företag består ju av medarbetarna och det är viktigt att de mår bra!

Dessutom ville jag hitta en proffsig lösning på kaffeproblemet. Folk blev så glada när maskinen installerades. Som barn på julafton. De stod i en halvcirkel runt Filip, Nespresso Professional-killen som kom med maskinen. Vi har Momento 200, den nya maskinen som vunnit flera priser för sin design. Den har också AI-features som IT-nördarna här hos oss älskar.

Kaffet? Det var sann kaffekärlek från första koppen! Nu kan alla få sitt kaffe precis som de vill ha det, när de vill ha det. Ingen blir utan. Och vi behöver aldrig hälla ut något, vilket blir mer ekonomiskt och bättre för miljön i längden.


Dessutom är det smidigt med prenumerationen där allt ingår; maskin, kaffe och service. Upplägget känns enkelt ocyh bra!


Av de 13 kaffevarianterna har Guatemala blivit en klar favorit hos oss. Själv ser jag fram emot att testa nya Peru Organic. Den ska tydligen lanseras snart? Jag är från Norrbotten, så hållbarhet är viktigt för mig. Vi måste ju ta hand om jorden, och varandra!